پرسش و پاسخ PS5 (مشکل های نرم افزاری و سخت افزاری و رفع و رجوع آنها) (2024)

پرسش و پاسخ PS5 (مشکل های نرم افزاری و سخت افزاری و رفع و رجوع آنها) (1)آیا می‌توانم دیسک PS4 را درون کنسول قرار داده و مشغول به بازی شوم؟
پرسش و پاسخ PS5 (مشکل های نرم افزاری و سخت افزاری و رفع و رجوع آنها) (2) بله، تقریبا ۴۰۰۰ بازی پلی استیشن 4، با این روش قابل بازی کردن هستند. دقت داشته باشید که برای عملکرد درست این قابلیت، دیسک شما باید همواره درون دستگاه باشد.

پرسش و پاسخ PS5 (مشکل های نرم افزاری و سخت افزاری و رفع و رجوع آنها) (3)آیا بازی‌های دیجیتال خریداری شده نیز از این قابلیت پشتیبانی می‌کنند؟
پرسش و پاسخ PS5 (مشکل های نرم افزاری و سخت افزاری و رفع و رجوع آنها) (4) بله. برای این منظور، باید اکانتی که درون آن بازی مورد نظر وجود دارد را روی کنسول پلی استیشن 5 راه اندازی کرده و بازی مورد نظر را دانلود کنید. احتمال دارد که نسخه پلی استیشن 5 بازی، حجمی بیشتر نسبت به نسخه پلی استیشن 4 داشته باشد.

پرسش و پاسخ PS5 (مشکل های نرم افزاری و سخت افزاری و رفع و رجوع آنها) (5)چه اتفاقی برای فایل های Save من می‌افتد؟
پرسش و پاسخ PS5 (مشکل های نرم افزاری و سخت افزاری و رفع و رجوع آنها) (6) سونی به کاربر اجازه می‌دهد که فایل ذخیره بازی‌های پلی استیشن 4 را به پلی استیشن 5 منتقل کند. برای بازی‌های Cross-Platform، این قابلیت به توسعه دهندگان واگذار شده است. در حال حاضر شرکت‌های الکترونیک آرتز، اپیک گیمز و اکتیویژن، این قابلیت را برای تمامی محصولات خود فعال کرده‌اند.

پرسش و پاسخ PS5 (مشکل های نرم افزاری و سخت افزاری و رفع و رجوع آنها) (7)آیا بازی‌های پلی استیشن 5 ریجن فری هستند؟
پرسش و پاسخ PS5 (مشکل های نرم افزاری و سخت افزاری و رفع و رجوع آنها) (8) بله، دیگر سیستم تقسیم بندی ریجن در این کنسول معنای خاصی نداشته و تمامی بازی‌های منتشر شده، ریجن فری هستند.

پرسش و پاسخ PS5 (مشکل های نرم افزاری و سخت افزاری و رفع و رجوع آنها) (9)آیا پلی استیشن VR با نسل جدید همگام سازی می‌شود؟
پرسش و پاسخ PS5 (مشکل های نرم افزاری و سخت افزاری و رفع و رجوع آنها) (10) بله، تمامی تجهیزات هدست واقعیت مجازی سونی با نسل جدید همگام سازی می‌شوند. همچنین کنترلر PS MOVE و PlayStation Camera نیز به کنسول پلی استیشن 5 متصل می‌شوند. البته برای استفاده از دوربین پلی استیشن، نیاز به تهیه یک تبدیل خواهید داشت.

پرسش و پاسخ PS5 (مشکل های نرم افزاری و سخت افزاری و رفع و رجوع آنها) (11)آیا برای تجربه بازی‌ها روی این کنسول نیاز به تلویزیون 4K خواهم داشت؟
پرسش و پاسخ PS5 (مشکل های نرم افزاری و سخت افزاری و رفع و رجوع آنها) (12)هیچ الزامی برای داشتن یک تلویزیون 4K وجود ندارد. اما برای داشتن تجربه‌ای بهتر از بازی‌ها، بهتر است یک مانیتور یا تلویزیون با رزولوشن 4K و پشتیبانی از استاندارد HDR تهیه کنید.

پرسش و پاسخ PS5 (مشکل های نرم افزاری و سخت افزاری و رفع و رجوع آنها) (13)آیا کنسول پلی‌استیشن ۵ از رزولوشن 2K یا همان 1440P پشتیبانی می‌کند؟
پرسش و پاسخ PS5 (مشکل های نرم افزاری و سخت افزاری و رفع و رجوع آنها) (14)به صورت Native و پیش‌فرض خیر، اما این کنسول برای مانیتورهایی با این رزولوشن، از تکنیک Upscale استفاده می‌کند.

پرسش و پاسخ PS5 (مشکل های نرم افزاری و سخت افزاری و رفع و رجوع آنها) (15)آیا می‌توان از کنسول PS5 به صورت افقی استفاده کرد؟
پرسش و پاسخ PS5 (مشکل های نرم افزاری و سخت افزاری و رفع و رجوع آنها) (16) بله، استفاده از کنسول در این حالت هیچ آسیبی به اجزای داخلی آن وارد نمی‌کند و همچنین مشکلی برای جریان هوا پیش نمی‌آورد. البته برای اینکه کنسول را در این حالت قرار دهید، باید پایه نگهدارنده درون جعبه کنسول را بر روی آن نصب کنید.

پرسش و پاسخ PS5 (مشکل های نرم افزاری و سخت افزاری و رفع و رجوع آنها) (17)برای ساخت اکانت چه منطقه ای انتخاب کنم تا مالیات بر خریدهای دیجیتالی را شامل نشه
پرسش و پاسخ PS5 (مشکل های نرم افزاری و سخت افزاری و رفع و رجوع آنها) (18)آلاسکا یا مونتانا

پرسش و پاسخ PS5 (مشکل های نرم افزاری و سخت افزاری و رفع و رجوع آنها) (19)آیا می توان از شارژر دیواری برای شارژ کنترلر استفاده کرد
پرسش و پاسخ PS5 (مشکل های نرم افزاری و سخت افزاری و رفع و رجوع آنها) (20) در صورتی که از شارژر دیواری می خواهید استفاده کنید شارژر خود سونی 5 ولت و 1.5 آمپر پیشنهاد می شود، استفاده از فست شارژ دیواری مشخص نیست در طول زمان، عمر مفید باتری رو کم می کند یا خیر، در مورد زمان شارژ، بر روی پایه شارژر خود PS5 تا زمان شارژ کامل 2:08 طول می کشد، با شارژر دیواری 2:11

پرسش و پاسخ PS5 (مشکل های نرم افزاری و سخت افزاری و رفع و رجوع آنها) (21)آیا مرورگر وب در کنسول وجود دارد؟
پرسش و پاسخ PS5 (مشکل های نرم افزاری و سخت افزاری و رفع و رجوع آنها) (22) خیر، هرچند که با داشتن اپلیکیشن های مختلف شما را از مرورگر وب بی‌نیاز خواهد کرد.

پرسش و پاسخ PS5 (مشکل های نرم افزاری و سخت افزاری و رفع و رجوع آنها) (23) چه سرویس هایی دارای اپلیکیشن اختصاصی پلی استیشن 5 هستند؟
پرسش و پاسخ PS5 (مشکل های نرم افزاری و سخت افزاری و رفع و رجوع آنها) (24) سرویس‌های Apple TV Plus, Amazon Prime Video, Crunchyroll, Disney Plus, Hulu, Netflix, Peaco*ck, Spotify, Twitch, and YouTube

پرسش و پاسخ PS5 (مشکل های نرم افزاری و سخت افزاری و رفع و رجوع آنها) (25) آیا برنامه PSX Download Helper بر روی PS5 کار می کند؟
پرسش و پاسخ PS5 (مشکل های نرم افزاری و سخت افزاری و رفع و رجوع آنها) (26)بله، تنظیمات تقریبا مشابه با PS4 دارد

پرسش و پاسخ PS5 (مشکل های نرم افزاری و سخت افزاری و رفع و رجوع آنها) (27)با برنامه PSX Download Helperموقع انتقال دیتا با خطای دیتای اشتباه در کنسول و برنامه مواجه می شوم
پرسش و پاسخ PS5 (مشکل های نرم افزاری و سخت افزاری و رفع و رجوع آنها) (28)این احتمال وجود دارد بخاطر آپدیت نبودن فایل دیتای دریافتی باشد، سونی لینک ها را در سرورهای خود با رمزنگاری تغییر می دهد و شما باید دیتا را از خود کنسول یا از سایت های معتبر خارجی که در ذیل اشاره شده به برنامه PSX انتقال و سپس اقدام به دانلود نمائید، دانلود دیتا از سایت های فارسی زبان توصیه نمی گردد

پرسش و پاسخ PS5 (مشکل های نرم افزاری و سخت افزاری و رفع و رجوع آنها) (29) چرا برای دانلود دیتای بازی های PS5 حتما باید به جدیدترین آپدیتی که برای بازی منتشر شده توجه کرد؟
پرسش و پاسخ PS5 (مشکل های نرم افزاری و سخت افزاری و رفع و رجوع آنها) (30) دیتای بازی های PS5 برخلاف کنسول PS4 آپدیت جداگانه برای دانلود ندارند، دیتای بازی همراه با آپدیت یکپارچه است و قابلیت دانلود جداگانه ندارد، چنانچه بدون توجه به ورژن آپدیت اقدام به دانلود دیتا از سایت های فارسی زبان کنید، در صورت بروز نبودن آپدیت دیتا، در برنامه PSX و کنسول با خطا مواجه می شوید، در این صورت دیتای بازی کاملا بلااستفاده می شود.
سایت PROSPEROPatches.com در خصوص دانلود دیتای بازی های PS5 بروز و کامل است

پرسش و پاسخ PS5 (مشکل های نرم افزاری و سخت افزاری و رفع و رجوع آنها) (31)آیا پلی استیشن 5 دارای ریموت کنترل است؟
پرسش و پاسخ PS5 (مشکل های نرم افزاری و سخت افزاری و رفع و رجوع آنها) (32) بله، هرچند باید آن را به صورت جداگانه تهیه کنید. این ریموت قابلیت‌های مولتی مدیا را به کنسول اضافه می‌کند.

پرسش و پاسخ PS5 (مشکل های نرم افزاری و سخت افزاری و رفع و رجوع آنها) (33)آیا سونی در حالت ضبط صداهای چت‌های صوتی من است؟
پرسش و پاسخ PS5 (مشکل های نرم افزاری و سخت افزاری و رفع و رجوع آنها) (34) خیر، این کنسول مشغول به ضبط صدای شما نیست. البته لازم به ذکر است که سیستم جدیدی در این کنسول تعبیه شده که به اپراتور شرکت اجازه می‌دهد تا فعالیت‌های نامشروع کاربر را زیر نظر گرفته و در صورت نیاز، حساب کاربری کاربر را ببندند. این قابلیت به کاربران اجازه می‌دهد که صدای افراد مختلف را تا ۴۰ ثانیه ضبط کرده و برای تیم مدیریت سونی بفرستند.

پرسش و پاسخ PS5 (مشکل های نرم افزاری و سخت افزاری و رفع و رجوع آنها) (35)آیا کنترلر DualSense قابلیت اتصال به رایانه‌های شخصی را دارد؟
پرسش و پاسخ PS5 (مشکل های نرم افزاری و سخت افزاری و رفع و رجوع آنها) (36) بله، این کنترلر به خوبی توسط پلتفرم ویندوز شناسایی می‌شود. البته برای اتصال آن، باید از کابل استفاده کنید.

پرسش و پاسخ PS5 (مشکل های نرم افزاری و سخت افزاری و رفع و رجوع آنها) (37)آیا کنترلر های دیگر روی پلی استیشن 5 کار می کنند؟
پرسش و پاسخ PS5 (مشکل های نرم افزاری و سخت افزاری و رفع و رجوع آنها) (38) فقط کنترلرهایی که توسط سونی مختص کنسول PS5 لایسنس شوند

پرسش و پاسخ PS5 (مشکل های نرم افزاری و سخت افزاری و رفع و رجوع آنها) (39)

آیا می‌توان از کنترلر 4 DualShock در پلی استیشن ۵ استفاده کرد؟
پرسش و پاسخ PS5 (مشکل های نرم افزاری و سخت افزاری و رفع و رجوع آنها) (40)بله اما تحت شرایطی خاص! این کنترلر تنها برای بازی‌های پلی‌استیشن 4 که قابلیت اجرا روی کنسول PS5 را دارت هستند فعال است.

پرسش و پاسخ PS5 (مشکل های نرم افزاری و سخت افزاری و رفع و رجوع آنها) (41)آیا تفاوت سخت افزاری بین نسخه استاندارد و دیجیتال در اجرای بازی ها وجود دارد؟
پرسش و پاسخ PS5 (مشکل های نرم افزاری و سخت افزاری و رفع و رجوع آنها) (42) خیر. پس از نصب بازی روی حافظه پر سرعت SSD، بازی‌های دیجیتال و دیسکی، به صورت یکسان اجرا خواهند شد.

پرسش و پاسخ PS5 (مشکل های نرم افزاری و سخت افزاری و رفع و رجوع آنها) (43)در برخی بازی های آنلاین برای اتصال مشکل دارم
پرسش و پاسخ PS5 (مشکل های نرم افزاری و سخت افزاری و رفع و رجوع آنها) (44) از اپراتورهای همراه برای اتصال استفاده نکنید

پرسش و پاسخ PS5 (مشکل های نرم افزاری و سخت افزاری و رفع و رجوع آنها) (45)آیا تروفی‌های پلی استیشن 5 با پلی استیشن 4 متفاوت است؟
پرسش و پاسخ PS5 (مشکل های نرم افزاری و سخت افزاری و رفع و رجوع آنها) (46) خیر. تمامی تروفی‌های کسب شده از کنسول پلی استیشن 3 تا به امروز، در اکانت شما محفوظ بوده و قابل مشاهده است.

پرسش و پاسخ PS5 (مشکل های نرم افزاری و سخت افزاری و رفع و رجوع آنها) (47)آیا حافظه پر سرعت SSD تاثیری در اجرای بازی‌های پلی استیشن 4 روی پلی استیشن 5 دارد؟
پرسش و پاسخ PS5 (مشکل های نرم افزاری و سخت افزاری و رفع و رجوع آنها) (48) بله! زمان لود و اجرای بازی‌ها به میزان چشمگیری کاهش پیدا می‌کند.

پرسش و پاسخ PS5 (مشکل های نرم افزاری و سخت افزاری و رفع و رجوع آنها) (49)آیا می‌توانم بازی های پلی استیشن 4 را از روی هارد اکسترنال اجرا کنم؟
پرسش و پاسخ PS5 (مشکل های نرم افزاری و سخت افزاری و رفع و رجوع آنها) (50)بله، حتی شرکت سونی برای خالی نگه داشتن حافظه داخلی دستگاه، این موضوع را به شما توصیه می‌کند؛ چرا که بازی‌های پلی استیشن 5 قابلیت اجرا از روی هارددیسک اکسترنال را ندارند.

پرسش و پاسخ PS5 (مشکل های نرم افزاری و سخت افزاری و رفع و رجوع آنها) (51)پس از انتقال سیو از PS4 به PS5 و اجرای بازی نمی توانم از سیو خود استفاده کنم و با پیغام خطا مواجه می شوم
پرسش و پاسخ PS5 (مشکل های نرم افزاری و سخت افزاری و رفع و رجوع آنها) (52) مطمئن شوید اکانتی که بر روی PS5 هم اکنون استفاده می کنید، همان اکانتی است که بر روی PS4 سیو را از آن انتقال داده اید.

پرسش و پاسخ PS5 (مشکل های نرم افزاری و سخت افزاری و رفع و رجوع آنها) (53)آیا قطع اتصال دانگل با هدست ارتباطی به داغ شدن آن در پشت کنسول دارد؟
پرسش و پاسخ PS5 (مشکل های نرم افزاری و سخت افزاری و رفع و رجوع آنها) (54)در اکثر موارد خیر، اگر هارد اکسترنال یا کول دیسک به پشت کنسول متصل است، آن را جدا کنید و بهتر است از پورت جلوی کنسول برای اتصال دانگل استفاده کنید. در صورتی که از پورت های پشت کنسول می خواهید استفاده کنید در حالت عمودی دانگل را به پورت بالا و ودر حالت افقی به پورت سمت چپ بزنید

پرسش و پاسخ PS5 (مشکل های نرم افزاری و سخت افزاری و رفع و رجوع آنها) (55)آیا می توانم با استفاده از USB-Hub ، چند درایو مختلف را به پلی استیشن 5 متصل کنم؟
پرسش و پاسخ PS5 (مشکل های نرم افزاری و سخت افزاری و رفع و رجوع آنها) (56) خیر. هر پورت کنسول تنها از یک حافظه اکسترنال پشتیبانی می‌کند.

پرسش و پاسخ PS5 (مشکل های نرم افزاری و سخت افزاری و رفع و رجوع آنها) (57)آیا می‌توانم بازی‌های پلی استیشن 4 را به نسخه پلی استیشن 5 بروزرسانی کنم؟
پرسش و پاسخ PS5 (مشکل های نرم افزاری و سخت افزاری و رفع و رجوع آنها) (58) بله، سونی برای کاربرانی که نسخه پلی استیشن 4 یک بازی را خریداری کرده‌اند، بروزرسانی رایگان نسل بعدی را تدارک دیده است.

پرسش و پاسخ PS5 (مشکل های نرم افزاری و سخت افزاری و رفع و رجوع آنها) (59)فایل Save های خودم را چطور به کنسول جدید منتقل کنم؟
پرسش و پاسخ PS5 (مشکل های نرم افزاری و سخت افزاری و رفع و رجوع آنها) (60) با استفاده از کابل لن، اتصالات وایفای یا استفاده از درایو اکسترنال (هارد، فلش و …) در صورتی که حساب پلی استیشن پلاس فعال دارید، می‌توانید این کار را به صورت از راه دور و از طریق فضای ابری انجام دهید.

پرسش و پاسخ PS5 (مشکل های نرم افزاری و سخت افزاری و رفع و رجوع آنها) (61)آیا قابلیت تجربه بازی‌های چند نفره بین کاربران پلی استیشن 5 و پلی استیشن 4 وجود دارد؟
پرسش و پاسخ PS5 (مشکل های نرم افزاری و سخت افزاری و رفع و رجوع آنها) (62) بله، همچنین قابلیت Cross-Play با کاربران رایانه‌های شخصی نیز فعال است.

پرسش و پاسخ PS5 (مشکل های نرم افزاری و سخت افزاری و رفع و رجوع آنها) (63)آیا کاربران پلی استیشن 4 می‌توانند به تجربه همزمان بازی با کاربران پلی استیشن ۵ بپردازند؟
پرسش و پاسخ PS5 (مشکل های نرم افزاری و سخت افزاری و رفع و رجوع آنها) (64) این موضوع به توسعه دهندگان بازی‌ها سپرده شده است. در حقیقت این قابلیت به بازی مورد نظر بستگی دارد.

پرسش و پاسخ PS5 (مشکل های نرم افزاری و سخت افزاری و رفع و رجوع آنها) (65)آیا کاربران پلی استیشن 5 و پلی استیشن 4 می‌توانند به چت با یکدیگر بپردازند؟
پرسش و پاسخ PS5 (مشکل های نرم افزاری و سخت افزاری و رفع و رجوع آنها) (66) بله، حتی کاربرانی که از اپلیکیشن موبایلی پلی استیشن استفاده می کنند نیز می‌توانند با کاربران این دو کنسول به چت و Voice Chat بپردازند

پرسش و پاسخ PS5 (مشکل های نرم افزاری و سخت افزاری و رفع و رجوع آنها) (67)آیا حجم دیسک‌های پلی استیشن 5 از پلی استیشن 4 بیشتر است؟
پرسش و پاسخ PS5 (مشکل های نرم افزاری و سخت افزاری و رفع و رجوع آنها) (68) بله، نسل جدید دیسک‌های Blu-Ray حجمی بالغ بر ۱۰۰ گیگابایت را در اختیار کاربر می‌گذارند. این رقم در نسل قبل به ۵۰ گیگابایت محدود شده بود.

پرسش و پاسخ PS5 (مشکل های نرم افزاری و سخت افزاری و رفع و رجوع آنها) (69)آیا پلی استیشن 5 توانایی خواندن دیسک های پلی استیشن 4 را دارد؟
پرسش و پاسخ PS5 (مشکل های نرم افزاری و سخت افزاری و رفع و رجوع آنها) (70) بله، پلی استیشن 5 توانایی خواندن تمامی دیسک‌های Blu-Ray را دارد.

پرسش و پاسخ PS5 (مشکل های نرم افزاری و سخت افزاری و رفع و رجوع آنها) (71)HD Camera چیست؟
پرسش و پاسخ PS5 (مشکل های نرم افزاری و سخت افزاری و رفع و رجوع آنها) (72) یکی از لوازم جانبی کنسول پلی استیشن 5 است که شامل دوربینی با رزولوشن 1920x1080 است. این دوربین برای استریم بازی‌های مختلف کاربرد دارد. برای اتصال این دوربین به کنسول، باید از پورت USB-A تعبیه شده در پشت کنسول استفاده کنید.

پرسش و پاسخ PS5 (مشکل های نرم افزاری و سخت افزاری و رفع و رجوع آنها) (73)آیا قابلیت صدای سه بعدی برای تمام هدست ها فعال است؟
پرسش و پاسخ PS5 (مشکل های نرم افزاری و سخت افزاری و رفع و رجوع آنها) (74)بله، اما این قابلیت بیشتر از هر چیزی با هدست Pulse 3D سازگار است.

پرسش و پاسخ PS5 (مشکل های نرم افزاری و سخت افزاری و رفع و رجوع آنها) (75)آیا کنسول PS5 دارای آداپتور خارجی است ؟
پرسش و پاسخ PS5 (مشکل های نرم افزاری و سخت افزاری و رفع و رجوع آنها) (76) خیر، تمامی تجهیزات و مدارهای تغذیه در داخل بدنه کنسول تعبیه شده است.

پرسش و پاسخ PS5 (مشکل های نرم افزاری و سخت افزاری و رفع و رجوع آنها) (77)آیا می‌توانم بازی‌های کنسول PS5 را از روی درایو USB اجرا کنم؟
پرسش و پاسخ PS5 (مشکل های نرم افزاری و سخت افزاری و رفع و رجوع آنها) (78) خیر؛ شرکت سونی برای جلوگیری از کاهش سرعت لود و اجرای بازی‌ها، اجازه اجرای بازی روی هیچ‌ دستگاه اکسترنالی را نمی‌دهد. برای این منظور، باید بازی را از هارد اکسترنال به حافظه داخلی دستگاه منتقل کرده و سپس به تجربه آن بپردازید.

پرسش و پاسخ PS5 (مشکل های نرم افزاری و سخت افزاری و رفع و رجوع آنها) (79)آیا قابلیت دیدن فیلم و سریال Blu-Ray روی این دستگاه وجود دارد؟
پرسش و پاسخ PS5 (مشکل های نرم افزاری و سخت افزاری و رفع و رجوع آنها) (80) بله، البته فیلم‌های سه بعدی در حال حاضر پشتیبانی نمی‌شوند.

پرسش و پاسخ PS5 (مشکل های نرم افزاری و سخت افزاری و رفع و رجوع آنها) (81)آیا قابلیت ارتقای حافظه داخلی کنسول وجود دارد؟
پرسش و پاسخ PS5 (مشکل های نرم افزاری و سخت افزاری و رفع و رجوع آنها) (82) بله، حافظه‌های SSD با فرم‌فکتور M.2 می‌توانند درون این کنسول جای گرفته و به کاربر اجازه ارتقای حافظه داخلی را بدهند. البته به این موضوع دقت داشته باشید که هیچ‌کدام از حافظه‌های SSD موجود در بازار، مورد تایید سونی نبوده و در حال حاضر امکان ارتقای این کنسول وجود ندارد. شرکت سونی اعلام کرده است که حافظه‌های مورد تایید این شرکت تا اواسط سال ۲۰۲۱ به بازار عرضه خواهند شد.

پرسش و پاسخ PS5 (مشکل های نرم افزاری و سخت افزاری و رفع و رجوع آنها) (83)آیا تمامی بازی‌های PS5 از قابلیت 3D Audio پشتیبانی می‌کنند؟
پرسش و پاسخ PS5 (مشکل های نرم افزاری و سخت افزاری و رفع و رجوع آنها) (84) بله، این تکنولوژی به صورت خودکار، صدای دو کاناله بازی را به صدای چند کاناله تبدیل می‌کند. البته دقت داشته باشید که دریافت تجربه‌ای مناسب از این قابلیت، منوط به بهینه‌سازی های انجام شده توسط توسعه دهندگان بوده و برای بازی‌هایی که در ابتدا از این قابلیت پشتیبانی نمی‌کردند، کاربردی ندارد.

پرسش و پاسخ PS5 (مشکل های نرم افزاری و سخت افزاری و رفع و رجوع آنها) (85) آیا استفاده از صدای سه بعدی با تلویزیون و ساندبار امکان پذیر است ؟
پرسش و پاسخ PS5 (مشکل های نرم افزاری و سخت افزاری و رفع و رجوع آنها) (86) در حال حاضر خیر، هرچند شرکت سونی برنامه‌ای برای اضافه کردن این قابلیت به سیستم‌های صوتی خانگی دارد.

پرسش و پاسخ PS5 (مشکل های نرم افزاری و سخت افزاری و رفع و رجوع آنها) (87)آیا صدای کنسول نسبت به نسل قبل کمتر شده است؟
پرسش و پاسخ PS5 (مشکل های نرم افزاری و سخت افزاری و رفع و رجوع آنها) (88) بله، در حقیقت صدای تولیدی کنسول نسبت به نسل قبل، در حدود ۶۰ درصد کاهش داشته است. البته این میزان با توجه به لود کاری و سرعت چرخش فن‌ها، متغیر است ولی کنسول در هر حالتی تقریبا بی صدا است

پرسش و پاسخ PS5 (مشکل های نرم افزاری و سخت افزاری و رفع و رجوع آنها) (89)آیا کنسول PS5 دارای قابلیت Rest Mode است؟
پرسش و پاسخ PS5 (مشکل های نرم افزاری و سخت افزاری و رفع و رجوع آنها) (90) بله، همانند نسل گذشته، کاربران می‌توانند کنسول را به حالت استراحت ببرند. در این حالت دانلود بازی‌های مختلف نیز ادامه پیدا می‌کند.

پرسش و پاسخ PS5 (مشکل های نرم افزاری و سخت افزاری و رفع و رجوع آنها) (91)آیا می‌توان از کنسول روی الیافی مثل فرش استفاده کرد؟
پرسش و پاسخ PS5 (مشکل های نرم افزاری و سخت افزاری و رفع و رجوع آنها) (92) سونی اکیدا توصیه دارد که کنسول را روی سطحی صاف و صیقلی قرار دهید. در حقیقت هر گونه پارچه و الیاف می تواند آسیب جدی به سیستم خنک کننده دستگاه وارد کند. همچنین بهتر است این کنسول را با فاصله ۱۰ سانتی متری از دیوار قرار داده و تا حد ممکن، جلوی ورود گرد و خاک به آن را بگیرید. محیط قرارگیری کنسول نیز باید به هوای آزاد دسترسی داشته باشد.

پرسش و پاسخ PS5 (مشکل های نرم افزاری و سخت افزاری و رفع و رجوع آنها) (93)آیا پلی استیشن ۵ از استاندارد HDR پشتیبانی می‌کند؟
پرسش و پاسخ PS5 (مشکل های نرم افزاری و سخت افزاری و رفع و رجوع آنها) (94) بله. برای دریافت نتیجه بهتر، باید صفحه نمایش شما به استاندارد HDR10 مجهز باشد.

پرسش و پاسخ PS5 (مشکل های نرم افزاری و سخت افزاری و رفع و رجوع آنها) (95)آیا می‌توان کنسول را به ساندبار و سیستم صدای خانگی متصل کرد؟
پرسش و پاسخ PS5 (مشکل های نرم افزاری و سخت افزاری و رفع و رجوع آنها) (96) بله . البته باید به این موضوع دقت داشته باشید که صدای مورد نظر تنها از طریق پورت HDMI منتقل می‌شود .این موضوع به این معنی است که سیستم صدای شما باید به مانیتور یا تلویزیون شما متصل باشد.

پرسش و پاسخ PS5 (مشکل های نرم افزاری و سخت افزاری و رفع و رجوع آنها) (97) چه مدل کابل HDMI برای این کنسول مناسب است؟
پرسش و پاسخ PS5 (مشکل های نرم افزاری و سخت افزاری و رفع و رجوع آنها) (98)
شرکت سونی استفاده از کابل درون جعبه کنسول را توصیه می کند. در صورتی که قصد تهیه یک کابل بلندتر را دارید، باید کابلی از نوع ULTRA High Speed HDMI Cable با پشتیبانی از استاندارد HDMI 2.1 را تهیه کنید.

پرسش و پاسخ PS5 (مشکل های نرم افزاری و سخت افزاری و رفع و رجوع آنها) (99)کنسول پلی استیشن 5 از چند کنترلر پشتیبانی می‌کند؟‌
پرسش و پاسخ PS5 (مشکل های نرم افزاری و سخت افزاری و رفع و رجوع آنها) (100) در حال حاضر کاربر می‌تواند ۴ کنترلر DualSense را به صورت وایرلس به کنسول پلی استیشن 5 متصل کند.

پرسش و پاسخ PS5 (مشکل های نرم افزاری و سخت افزاری و رفع و رجوع آنها) (101)آیا می‌توانم از DualSense روی کنسول پلی استیشن 4 استفاده کنم؟
پرسش و پاسخ PS5 (مشکل های نرم افزاری و سخت افزاری و رفع و رجوع آنها) (102)
خیر

پرسش و پاسخ PS5 (مشکل های نرم افزاری و سخت افزاری و رفع و رجوع آنها) (103)آیا دوربین HD Camera با PlayStation VR همگام سازی می‌شود؟
پرسش و پاسخ PS5 (مشکل های نرم افزاری و سخت افزاری و رفع و رجوع آنها) (104) خیر. این دوربین انحصارا برای پلی استیشن 5 ساخته شده است.

پرسش و پاسخ PS5 (مشکل های نرم افزاری و سخت افزاری و رفع و رجوع آنها) (105)آیا درون HD Camera میکروفن داخلی تعبیه شده است؟
پرسش و پاسخ PS5 (مشکل های نرم افزاری و سخت افزاری و رفع و رجوع آنها) (106)
خیر. برای ضبط صدا باید از میکروفن هدست یا میکروفن کنترلر DualSense استفاده کنید.

پرسش و پاسخ PS5 (مشکل های نرم افزاری و سخت افزاری و رفع و رجوع آنها) (107)آیا می‌توان از ریموت کنسول PS5 برای اجرای بازی ها استفاده کرد؟
پرسش و پاسخ PS5 (مشکل های نرم افزاری و سخت افزاری و رفع و رجوع آنها) (108) خیر . این ریموت تنها برای کنترل محتوای ویدیویی و صوتی در حال پخش از کنسول کاربرد دارد.

پرسش و پاسخ PS5 (مشکل های نرم افزاری و سخت افزاری و رفع و رجوع آنها) (109)آیا ریموت پلی استیشن 5 قابلیت شارژ مجدد را دارد؟
پرسش و پاسخ PS5 (مشکل های نرم افزاری و سخت افزاری و رفع و رجوع آنها) (110)خیر. برق مورد نیاز این ریموت از طریق دو باتری قلمی AA تامین می‌شود.

پرسش و پاسخ PS5 (مشکل های نرم افزاری و سخت افزاری و رفع و رجوع آنها) (111)عمر باتری هدست Pulse 3D چقدر است؟
پرسش و پاسخ PS5 (مشکل های نرم افزاری و سخت افزاری و رفع و رجوع آنها) (112) بر طبق اطلاعات رسمی منتشر شده توسط سونی، کاربران با یک بار شارژ می‌توانند حدود ۱۲ ساعت از این هدست استفاده کنند.

پرسش و پاسخ PS5 (مشکل های نرم افزاری و سخت افزاری و رفع و رجوع آنها) (113)آیا هدست‌های Gold و Platinum پلی استیشن 4 به پلی استیشن 5 متصل می‌شوند؟
پرسش و پاسخ PS5 (مشکل های نرم افزاری و سخت افزاری و رفع و رجوع آنها) (114) بله، هیچ مشکلی برای اتصال این دو هدست به کنسول پلی استیشن 5 وجود ندارد. همچنین تمام هدست های مجهز به جک ۳.۵ میلیمتری صدا، به راحتی با کنسول پلی استیشن 5 همگام سازی می‌شوند.

پرسش و پاسخ PS5 (مشکل های نرم افزاری و سخت افزاری و رفع و رجوع آنها) (115)آیا می‌توانم کیبورد و موس را به پلی استیشن 5 متصل کنم؟
پرسش و پاسخ PS5 (مشکل های نرم افزاری و سخت افزاری و رفع و رجوع آنها) (116) بله، کنسول پلی استیشن 5 به صورت پیشفرض از اتصال کیبورد و موس وایرلس پشتیبانی می‌کند. البته فعال یا غیرفعال سازی این قابلیت، به توسعه دهندگان بازی‌ها ارتباط دارد.

پرسش و پاسخ PS5 (مشکل های نرم افزاری و سخت افزاری و رفع و رجوع آنها) (117)آیا بازی‌های پلی استیشن 5 به صورت خودکار به‌روزرسانی می‌شوند؟
پرسش و پاسخ PS5 (مشکل های نرم افزاری و سخت افزاری و رفع و رجوع آنها) (118) بله، قابلیت Auto Download به صورت پیشفرض برای کنسول پلی استیشن 5 فعال است. در صورتی که قصد استفاده از این قابلیت را ندارید، بهتر است آن را در تنظیمات قسمت دانلود خاموش کنید.

پرسش و پاسخ PS5 (مشکل های نرم افزاری و سخت افزاری و رفع و رجوع آنها) (119)آیا امکان بروزرسانی فریمور پلی استیشن 5 از طریق درایو USB وجود دارد؟
پرسش و پاسخ PS5 (مشکل های نرم افزاری و سخت افزاری و رفع و رجوع آنها) (120) بله. شما می‌توانید آخرین بروزرسانی‌های پلی استیشن 5 را از وب سایت رسمی PlayStation.com دانلود کرده و از طریق فلش، به دستگاه خود منتقل کنید. البته که روش دانلود مستقیم از داخل کنسول، روش توصیه شده ایمن توسط سونی است.

پرسش و پاسخ PS5 (مشکل های نرم افزاری و سخت افزاری و رفع و رجوع آنها) (121)Game Help چیست؟
پرسش و پاسخ PS5 (مشکل های نرم افزاری و سخت افزاری و رفع و رجوع آنها) (122)Game Help قابلیت جدیدی است که در دسترس کاربران پلی استیشن پلاس قرار گرفته است. با استفاده از این قابلیت، می‌توانید به مجموعه ای از ترفند‌ها و راهنمایی‌های مفید درباره بازی مورد نظرتان دست پیدا کنید. با استفاده از این قابلیت، نیاز کاربر برای سرچ کردن در فضای اینترنت کاهش پیدا می‌کند.

پرسش و پاسخ PS5 (مشکل های نرم افزاری و سخت افزاری و رفع و رجوع آنها) (123)آیا می‌توانم روند دانلود بازی‌ها را از راه دور کنترل کنم؟
پرسش و پاسخ PS5 (مشکل های نرم افزاری و سخت افزاری و رفع و رجوع آنها) (124) بله، تمامی افرادی که از اپلیکیشن رسمی پلی استیشن استفاده می‌کنند، می‌توانند روند دانلود بازی‌ها روی کنسول پلی استیشن 5 را از راه دور کنترل کنند.

پرسش و پاسخ PS5 (مشکل های نرم افزاری و سخت افزاری و رفع و رجوع آنها) (125)آیا اپلیکیشن‌ سرویس های دیگر مانند Netflix، از رزولوشن 4K و استاندارد HDR پشتیبانی می‌کنند؟
پرسش و پاسخ PS5 (مشکل های نرم افزاری و سخت افزاری و رفع و رجوع آنها) (126) بله؛ تمامی برنامه های موجود در بخش Media، از رزولوشن 4K و استاندارد HDR پشتیبانی می‌کنند.

پرسش و پاسخ PS5 (مشکل های نرم افزاری و سخت افزاری و رفع و رجوع آنها) (127)آیا امکان گوش دادن به موسیقی در حین بازی کردن وجود دارد؟
پرسش و پاسخ PS5 (مشکل های نرم افزاری و سخت افزاری و رفع و رجوع آنها) (128) بله، با خرید اکانت اسپاتیفای می‌توانید در حین بازی کردن، موسیقی مورد نظر خود را پخش کنید. همچنین امکان پخش موسیقی از طریق درایو USB نیز وجود دارد.

پرسش و پاسخ PS5 (مشکل های نرم افزاری و سخت افزاری و رفع و رجوع آنها) (129)محدودیتی برای ایجاد گروه چت صوتی وجود دارد؟
پرسش و پاسخ PS5 (مشکل های نرم افزاری و سخت افزاری و رفع و رجوع آنها) (130) در حال حاضر، برای هر گروه چت صوتی، محدودیت ۱۶ نفره تعیین شده است. این محدودیت برای پلتفرم‌های مختلف وجود ندارد و کاربران می‌توانند از طریق کنسول‌های پلی استیشن 4، پلی استیشن 5 و اپلیکیشن موبایلی به این قابلیت دسترسی داشته باشند.

پرسش و پاسخ PS5 (مشکل های نرم افزاری و سخت افزاری و رفع و رجوع آنها) (131)آیا تنظیماتی برای نظارت والدین وجود دارد؟
پرسش و پاسخ PS5 (مشکل های نرم افزاری و سخت افزاری و رفع و رجوع آنها) (132) بله، برای این کار باید در ابتدا برای فرد بالغ یک اکانت پلی استیشن ساخته شود. سپس وی می‌تواند فرزندان خانواده را به عنوان زیرمجموعه اضافه کرده و فعالیت‌های آن‌ها را زیر نظر بگیرد.

پرسش و پاسخ PS5 (مشکل های نرم افزاری و سخت افزاری و رفع و رجوع آنها) (133)آیا قابلیت تعویض ID بخش آنلاین وجود دارد؟
پرسش و پاسخ PS5 (مشکل های نرم افزاری و سخت افزاری و رفع و رجوع آنها) (134) بله، برای این کار باید به بخش تنظیمات وبسایت پلی استیشن مراجعه کنید.

پرسش و پاسخ PS5 (مشکل های نرم افزاری و سخت افزاری و رفع و رجوع آنها) (135) آیا امکان ضبط ویدئوها با رزولوشن 4K وجود دارد؟
پرسش و پاسخ PS5 (مشکل های نرم افزاری و سخت افزاری و رفع و رجوع آنها) (136)
بله، همچنین کاربران می‌توانند ویدیوهای خود را با استاندارد HDR ضبط کنند. البته این موضوع منوط به این است که صفحه نمایش مورد استفاده از این استاندارد پشتیبانی کند.

پرسش و پاسخ PS5 (مشکل های نرم افزاری و سخت افزاری و رفع و رجوع آنها) (137)آیا پلی استیشن 5 از کارت کپچر پشتیبانی می‌کند؟
پرسش و پاسخ PS5 (مشکل های نرم افزاری و سخت افزاری و رفع و رجوع آنها) (138)
بله، برای استفاده از این قابلیت، باید پلی استیشن 5 خود را از طریق کابل HDMI به کارت کپچر متصل کنید.

پرسش و پاسخ PS5 (مشکل های نرم افزاری و سخت افزاری و رفع و رجوع آنها) (139) حداکثر تعداد یوزر مختلف برای کنسول پلی استیشن 5 چقدر است؟
پرسش و پاسخ PS5 (مشکل های نرم افزاری و سخت افزاری و رفع و رجوع آنها) (140)
در حال حاضر، کاربران می‌توانند برای هر کنسول پلی استیشن 5، ۱۶ حساب کاربری مختلف را ایجاد کنند.

پرسش و پاسخ PS5 (مشکل های نرم افزاری و سخت افزاری و رفع و رجوع آنها) (141) آیا پلی استیشن 5 از قابلیت Remote Play پشتیبانی می‌کند؟
پرسش و پاسخ PS5 (مشکل های نرم افزاری و سخت افزاری و رفع و رجوع آنها) (142)
بله. برای استفاده از این قابلیت، کنسول شما باید به اینترنت متصل بوده و دستگاه دیگر، برنامه پلی استیشن Remote Play را نصب داشته باشد.

پرسش و پاسخ PS5 (مشکل های نرم افزاری و سخت افزاری و رفع و رجوع آنها) (143) قسمت براق کنسول را چگونه تمیز کنیم؟
پرسش و پاسخ PS5 (مشکل های نرم افزاری و سخت افزاری و رفع و رجوع آنها) (144) با دستمال عینک

پرسش و پاسخ PS5 (مشکل های نرم افزاری و سخت افزاری و رفع و رجوع آنها) (145)آیا کنسول برای تمیز کردن نیاز به باز شدن دارد؟
پرسش و پاسخ PS5 (مشکل های نرم افزاری و سخت افزاری و رفع و رجوع آنها) (146)تا حد امکان از باز کردن قاب های کناری کنسول خودداری کنید، طراحی کنسول طوری است که با یک بلوور یا یک جاروبرقی که دکمه دمنده دارد می توان با سرعت کم و فاصله دار از جلوی کنسول درون آن را باد گرفت و ذرات را به بیرون هدایت کرد

پرسش و پاسخ PS5 (مشکل های نرم افزاری و سخت افزاری و رفع و رجوع آنها) (147) بازی ای که آپگرید رایگان برای PS5 داره روی PS4 خریداری کردم، ولی موقع پریلود بازی روی PS5، گزینه PS4 فقط موجوده
پرسش و پاسخ PS5 (مشکل های نرم افزاری و سخت افزاری و رفع و رجوع آنها) (148) بایدبه این مورد توجه داشته باشید که سیستم ثبت PSN در هنگام پیش خرید، با توجه به نسخه خریداری شده عملیات را نهایی می کند، نسخه هایی که دارای آپگرید از PS4 به PS5 را دارا هستند، بطور معمول پس از لانچ اینگونه عناوین در دسترس خواهند بود و می توانید نسخه مخصوص کنسول خود را دانلود کنید

پرسش و پاسخ PS5 (مشکل های نرم افزاری و سخت افزاری و رفع و رجوع آنها) (149) در جعبه کنسول چه چیزهایی وجود دارد؟
-
کنسول
- یک عدد کنترلر Dual Sense
- کابل شارژ USB-A به USB-C برای شارژ کنترلر
- کابل برق
- کابل HDMI 2.1
- استند کنسول
- راهنمای راه اندازی کنسول

پرسش و پاسخ PS5 (مشکل های نرم افزاری و سخت افزاری و رفع و رجوع آنها) (2024)
Top Articles
Latest Posts
Article information

Author: Saturnina Altenwerth DVM

Last Updated:

Views: 6199

Rating: 4.3 / 5 (64 voted)

Reviews: 95% of readers found this page helpful

Author information

Name: Saturnina Altenwerth DVM

Birthday: 1992-08-21

Address: Apt. 237 662 Haag Mills, East Verenaport, MO 57071-5493

Phone: +331850833384

Job: District Real-Estate Architect

Hobby: Skateboarding, Taxidermy, Air sports, Painting, Knife making, Letterboxing, Inline skating

Introduction: My name is Saturnina Altenwerth DVM, I am a witty, perfect, combative, beautiful, determined, fancy, determined person who loves writing and wants to share my knowledge and understanding with you.